Jakie są główne atuty uniwersalnych pasów klinowych?

Komentarz: 0 Trafienie: 996

Pasy klinowe to moduły przenoszące ruch w przekładniach pasowych. Są to elementy o przekroju trapezowym, który składa się z warstwy nośnej, czyli stalowych linek oraz gumy lub kauczuku będących warstwą podatną i z warstwy tkaninowo-gumowej owiniętej taśmą korbową lub płócienną. Zasadniczo pasek klinowy jest elastyczny, giętki i przyczepny oraz bardzo mocny. Co ważne, pasek nie może być rozciągliwy, a jego zerwanie zawsze powoduje unieruchomienie pojazdu. Pasek napędza do pracy inne części silnika, a więc oddziałuje na pracę samochodu.

Najbardziej uniwersalnymi paskami są pasy klinowe klasyczne DIN 2215. Gwarantują dobrą elastyczność, a tym samym stabilność i płynność pracy. Przystosowane są do użytku w dużym zakresie temperatur oraz są odporne na siły rozciągania i nagłe obciążenia, a materiał jest niepodatny na procesy starzenia. Ponadto są niewrażliwe na oddziaływanie olejów i płynów oraz czynników atmosferycznych. Stabilność wymiarowa pasów klinowych DIN 2215 wynika z zastosowania cięgna poliestrowego oraz dobrej jakości mieszanek kauczukowych, w której zatopione jest cięgno, a także owijki z impregnacją chloroprenową.

Zastosowanie pasów klinowych klasycznych DIN 2215

Pasy klinowe DIN 2215 są powszechnie wykorzystywane w układach napędowych i systemach transportu w przemyśle ciężkim. Spotkać je można w prasach, szlifierkach, wiertarkach, maszynach rolniczych oraz maszynach do obróbki drewna i przenośnikach taśmowych. Paski DIN 2215 sprawdzają się także w wentylatorach i pompach. Klasyczne pasy klinowe to pasy otoczone płaszczem tkaninowym – pasy DIN 2215 osiągają podobna wydajność jak wąskie pasy i mają ten sam profil. Dostępne są pasy otwarte na bokach bez otoczki tkaninowej na krawędziach oraz pasy zębate ze strukturą od strony wewnętrznej.

Niedziela Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień